Kungörelse enligt plan- och bygglagen

Västra Mälardalens Myndighetsförbund har fått in två ansökningar om bygglov för nybyggnad av flerbostadshus på fastigheterna Alen 1 samt Sälgen 1 i Kungsörs kommun. Eftersom föreslagna byggnader delvis placeras på mark som enligt gällande detaljplan inte får bebyggas, måste grannar och berörda parter enligt lag ges möjlighet att lämna synpunkter. För att informera de många berörda sker detta genom annonsering i lokalpressen enligt reglerna i plan- och bygglagen.

Eventuella synpunkter på ansökningarna måste skickas till Västra Mälardalens Myndighetsförbund senast den 3 juli 2024. Glöm inte att uppge vilken fastighetsbeteckning dina synpunkter avser.

Synpunkter skickas till: Västra Mälardalens Myndighetsförbund, Box 19, 732 21 Arboga eller via e-post till miljo.bygg@vmmf.se.

Bygglovshandlingar finns tillgängliga hos Västra Mälardalens Myndighetsförbund på Gunnarsrovägen 4 i Arboga kommun.