Klagomål till miljö- och hälsoskyddsenheten

Om du har ett klagomål till miljö- och hälsoskyddsenheten kan du lämna det via vanlig post, e-post eller telefon. Vi diarieför alla klagomål.

Anonyma klagomål

Kom ihåg att du inte ska uppge namn eller telefonnummer om du vill vara anonym. Skicka ett brev eller använd e-tjänsten i så fall. Vi får inte hemlighålla vem som har klagat om vi känner till vem det är.

Innan du lämnar ett klagomål

Kontakta gärna den person som du tycker har gjort något fel själv innan du kontaktar oss. Den som stör måste få veta att han eller hon orsakar ett problem innan vi kan kräva åtgärder. Ett oväntat brev från miljö- och hälsoskyddsenheten kan också orsaka större osämja än ett personligt samtal.

Om du bor i ett flerbostadshus ska du alltid kontakta fastighetsägaren eller bostadsrättsstyrelsen innan du kontaktar oss om problemet.

Avgifter för klagomål

Om vår inspektion visar att ett klagomål är befogat, det vill säga att någon bestämd person orsakar en olägenhet eller miljöskada, så får den personen bekosta miljö- och hälsoskyddsenhetens arbete i ärendet. Vid obefogade klagomål tar vi inte ut några avgifter.

Senast uppdaterad:

Kontakt

Västra Mälardalens Myndighetsförbund

Besöksadress:
Gunnarsrovägen 2, Arboga

Postadress:
Box 19, 732 21 Arboga

Öppettider
måndag-fredag: 9.00-12.00 och 13.00-15.00
Alla röda dagar har kontoret och växeln stängt.
Dag före röd dag stänger vi 12.00.

Du kan göra en ansökan eller komplettera dina ärenden enkelt i våra e-tjänster. De hittar du på:e-tjänster

Väljer du att inte använda e-tjänsten så kan du hitta ansökningsblanketter i Självservice under Bygga, bo och miljö. De hittar du på:Självservice

Det går att lämna handlingar i vår brevlåda som sitter bredvid ingången på Gunnarsovägen 2 i Arboga.