Heliga Trefaldighets kyrka och Nicolai kyrka
ligger i Arbogas centrum.
Säterbo kyrka, Medåkers kyrka
och Götlunda kyrka ligger utanför Arboga centrum.
Heliga Trefaldighets kyrka började byggas
på 12 hundratalet.
Den är 8 hundra år gammal.
Den byggdes av munkar.
Tornet byggdes på 16 hundratalet.
Heliga Trefaldighetskyrkan är Arbogas
största kyrka.
Den ligger mitt i stan.
S:t Nicolai kyrka började byggas på 11 hundratalet.
Den är 9 hundra år gammal.
S:t Nicolai kyrka ligger mitt i stan.
Kyrkan ligger nära Arboga station.
Medåkers kyrka började byggas på 12 hundratalet.
Den är 8 hundra år gammal.
Medåkers kyrka ligger i Medåker.
Medåker är ett samhälle utanför Arboga.
Säterbo kyrka ligger i Säterbo.
Säterbo är en by utanför Arboga.
Götlunda kyrka blev klar på 17 hundratalet.
Kyrkan ligger i Götlunda.
Götlunda är ett samhälle utanför Arboga.
Kontakt för den här sidan:
Senast uppdaterad:
Kontakt och öppettider
Telefon: 0589-870 00
E-post: arboga.kommun@arboga.se
Arboga kommun
Box 45
732 21 Arboga
Besöksadress: Smedjegatan 5
Organisationsnummer 212000-2122
Följ Arboga kommun