Lättläst: Hjälmare kanal

Hjälmare kanal går mellan

sjön Hjälmaren och Arbogaån.

 

Hjälmare kanal är Sveriges äldsta kanal.

Den är nästan 4 hundra år gammal.

I Hjälmare kanal finns 9 slussar.

 

På sommaren är det många båtar

som åker på Hjälmare kanal.

Nära kanalen ligger Hjälmare docka.

Där finns ett café.

Tipsa en kompis

Kontakt för den här sidan:

Senast uppdaterad: 07 december 2016

Kontakt och öppettider

Telefon: 0589-870 00
E-post: arboga.kommun@arboga.se

Arboga kommun
Box 45
732 21 Arboga
Besöksadress: Smedjegatan 5

Organisationsnummer 212000-2122

Öppettider och telefonnummer