Det finns 5 nämnder i Arboga kommun.
Varje nämnd har ansvar för olika saker.
Kommunfullmäktige bestämmer
vilka nämnder som ska finnas.
Nämnderna i Arboga är:
Barn- och utbildningsnämnden har ansvar för
till exempel skola och barnomsorg.
Fritids- och kulturnämnden har ansvar för
till exempel biblioteket och badhuset.
Socialnämnden har ansvar för
till exempel äldreomsorg och socialbidrag.
Tekniska nämnden har ansvar för
till exempel gator, parker och avlopp.
Valnämnden har ansvar för allmänna val och EU-val.
Västra Mälardalens Myndighetsförbund har ansvar för
till exempel bygglov och miljö.
Varje nämnd har en förvaltning, ett kontor,
som gör det arbete som nämnden bestämmer.
Kontakt för den här sidan:
Senast uppdaterad:
Kontakt och öppettider
Telefon: 0589-870 00
E-post: arboga.kommun@arboga.se
Arboga kommun
Box 45
732 21 Arboga
Besöksadress: Smedjegatan 5
Organisationsnummer 212000-2122
Följ Arboga kommun