Lättläst: Kommunfullmäktige

Kommunfullmäktige bestämmer i kommunen.

 

Kommunfullmäktige är som kommunens riksdag.

När det är val väljer de som bor i kommunen

vilka 41 personer som ska vara med i kommunfullmäktige.

 

Kommunfullmäktige bestämmer om viktiga frågor.

 

Viktiga frågor är till exempel

hur kommunens pengar ska användas,

hur mycket invånarna ska betala i skatt

eller hur mycket barnomsorgen ska kosta.

 

Politikerna i kommunfullmäktige

träffas en gång i månaden.

De träffas i Rådhuset i Arboga.

 

'Du får gärna vara med och lyssna

på kommunfullmäktiges möten.

 

Det står i tidningen och

på kommunens webbplats

när kommunfullmäktige ska ha möte.

 

Kommunfullmäktiges möten sänds på webb-tv.

Du kan se sändningen

på arboga.se.

Tipsa en kompis

Kontakt för den här sidan:

Senast uppdaterad: 07 december 2016

Kontakt och öppettider

Telefon: 0589-870 00
E-post: arboga.kommun@arboga.se

Arboga kommun
Box 45
732 21 Arboga
Besöksadress: Smedjegatan 5

Organisationsnummer 212000-2122

Öppettider och telefonnummer