I Arboga finns det ett badhus
som heter Ekbacksbadet.
I badhuset kan du simma
i en stor bassäng inomhus.
Det finns också en vattenrutschbana
och liten bassäng där små barn kan leka.
I badhuset finns också
bastu, solarium, gym och servering.
Om du vill lära dig att simma
kan du gå i simskola på badhuset.
Telefonnummer till badhuset är 0589-871 70.
Det finns många badplatser i Arboga kommun
där du kan bada i olika sjöar.
Badet ligger vid sjön Hjälmaren vid campingplatsen Herrfallet i Arboga. Herrfallet ligger några mil utanför Arbogas centrum.
Badet ligger vid sjön Hjälmaren vid campingplatsen Hällarna i Arboga.
Hällarna ligger några mil utanför Arbogas centrum.
Badet ligger vid sjön Kvarnsjön vid Hjälmare kanal.
Badet ligger ungefär 8 kilometer utanför Arbogas centrum.
Badet ligger vid sjön Högsjön.
Badet ligger ungefär 1 mil utanför Arbogas centrum.
Badet ligger vid Arbogaån.
Badet ligger nära Arbogas centrum.
Kontakt för den här sidan:
Senast uppdaterad:
Kontakt och öppettider
Telefon: 0589-870 00
E-post: arboga.kommun@arboga.se
Arboga kommun
Box 45
732 21 Arboga
Besöksadress: Smedjegatan 5
Organisationsnummer 212000-2122
Följ Arboga kommun