Om det är bråttom och du är i nöd
ska du alltid ringa telefonnummer 112.
Om du har blivit slagen eller hotad
i ditt eget hem
kan du få hjälp av kommunen.
Ring till kommunens växel
på telefonnummer 0589-870 00.
Be att få prata med en socialsekreterare.
Kvinnojouren hjälper kvinnor
som har blivit slagna och behöver hjälp.
På Kvinnojouren arbetar kvinnor
som vill hjälpa andra kvinnor.
Ring till Kvinnojouren på
telefonnummer 0221-244 90.
Om du är kvinna och behöver prata
med en annan kvinna
kan du ringa till Kvinnofridslinjen.
Kvinnofridslinjen har telefonnummer 020-50 50 50.
BRIS är barnens hjälptelefon.
Du kan ringa till BRIS
om du vill ha någon vuxen att prata med
om svåra saker.
Telefonnumret till BRIS är 116 111.
Kontakt för den här sidan:
Senast uppdaterad:
Kontakt och öppettider
Telefon: 0589-870 00
E-post: arboga.kommun@arboga.se
Arboga kommun
Box 45
732 21 Arboga
Besöksadress: Smedjegatan 5
Organisationsnummer 212000-2122