När du är gammal får du bo kvar
i ditt eget hem så länge du vill.
Om du inte kan bo kvar hemma
kan du få flytta till ett äldreboende.
När du är gammal ska du få
den hjälp som du har rätt till.
Hjälpen kan till exempel vara
att du får ett larm hemma,
eller att du får dusch istället för badkar.
Du kan också få hjälp av hemtjänsten.
Hemtjänsten hjälper till med
till exempel mat och städning.
Om du inte kan bo kvar hemma
kan du bo i ett äldreboende.
På äldreboendet finns personal som kan hjälpa
dig med det du behöver dygnet runt.
Det finns många olika äldreboenden.
Vill du veta mer kan du ringa till kommunens växel
och fråga efter en biståndshandläggare.
Telefonnumret är 0589-870 00.
Om du tar hand om en släkting eller en vän
som är sjuk eller behöver extra hjälp
kan du få stöd av kommunen.
Du kan till exempel få träffa andra
som också tar hand om en släkting eller vän.
Om du vill fråga något kan du ringa
till kommunens växel och fråga efter en närståendestödjare.
Telefonnumret är 0589-870 00.
Kontakt för den här sidan:
Senast uppdaterad:
Kontakt och öppettider
Telefon: 0589-870 00
E-post: arboga.kommun@arboga.se
Arboga kommun
Box 45
732 21 Arboga
Besöksadress: Smedjegatan 5
Organisationsnummer 212000-2122
Följ Arboga kommun