Barnomsorgen sköter om barn
från 1 år till 12 år.
Barn mellan 1 år och 5 år
kan gå på förskola.
Förskola kallas ibland dagis.
Det finns 14 förskolor i Arboga.
Barn som är 6 år
kan gå i förskoleklass.
Det är en slags skola.
Innan skolan börjar på morgonen
och efter att skolan slutat på dagen
får barnen vara på fritidshem
om barnets föräldrar jobbar.
Fritidshem kallas ibland
för fritte.
Kontakt för den här sidan:
Senast uppdaterad:
Kontakt och öppettider
Telefon: 0589-870 00
E-post: arboga.kommun@arboga.se
Arboga kommun
Box 45
732 21 Arboga
Besöksadress: Smedjegatan 5
Organisationsnummer 212000-2122
Följ Arboga kommun